Aanmeldformulier
Via dit formulier kan je je aanmelden voor een activeringstraject binnen het lokaal partnerschap LINK.
LINK heeft de ambitie om personen met complexe noden en behoefte op maat te gaan ondersteunen. Onze doelstelling is om te activeren in de breedste betekenis van het woord.
Het intaketeam van Link
Wat gebeurt er bij een aanmelding? Iemand van het intaketeam neemt contact met jou en/of je hulpverlener op om te horen wat de hulpvraag juist is en om de levensdomeinen in kaart te brengen. Tijdens deze uitgebreide verkenning wordt nagegaan of de aanmelding voldoet aan de voorwaarden voor een activeringstraject.
- Rond de deelnemer is al hulpverlening aanwezig (Link niet als enige hulpverlener)
- Er is een activeringsvraag vanuit de deelnemer voor een vrijwillig traject
- Het reguliere aanbod is voldoende verkend, maar ontoereikend
Ons intaketeam gaat met iedere aanmelding aan de slag. Niet iedere aanmelding leidt tot een intensief begeleidingstraject binnen Link. In dat geval zal het intaketeam steeds een advies formuleren of helpen naar de juiste doorverwijzing. Als later aan de voorwaarden is voldaan, kan alsnog een activeringstraject worden opgestart bij Link.
We streven ernaar streven ernaar om binnen de twee weken na aanmelding contact op te nemen met de deelnemer en/of hulpverlener, via telefoon, mail of een fysiek (trio-)gesprek.
Meer info over hoe ons intaketeam aan de slag gaat en over de voorwaarden, kun je lezen in het onderstaand document.
Wie meldt aan?
- De deelnemer zelf.
- Bespreek dit altijd met je hulpverlener(s) (bv. bij OCMW of VDAB)
- Vul hun contactgegevens (telefoon, emailadres) in bij het aanmeldformulier.
- De hulpverlener, in plaats van de deelnemer.
- Steeds met inspraak en toelating van de deelnemer (niet zonder medeweten!)
- Indien meerdere hulpverleners zijn betrokken, vult degene het aanmeldformulier in die het beste op de hoogte is van de situatie van de deelnemer (zodat ons intaketeam snel van start kan gaan).
Aanmeldformulier